Očima mladých fotografů


I ve druhém pololetí jsme se v hodinách audiovizuální výchovy zabývali fotografií jako takovou… a bylo třeba si uvědomit, že v sobě spojuje umění i vědu.
Než jsme se pustili do plnění praktických úkolů, postupně jsme se seznamovali také s některými teoretickými, technickými pojmy, s historií fotografování, fotografickými žánry, neopomněli také její vývoj od černobílé, přes barevnou až k digitální fotografii. Přemýšleli jsme nad jejím využitím – ať už v oblasti umění či ve světě komerce.
Pro mnohé též mohla být zajímavou inspirací kniha B. Petersona Naučte se fotografovat dobře, jejíž výtisky máme k dispozici ve školní knihovně.
Tentokrát naším hlavním zadáním bylo při tvorbě, úpravě a zpracování fotografií využít nově se naučených pojmů, jakými jsou například zlatý řez, pravidlo třetin. Při svém uměleckém záměru dostali žáci za úkol zamýšlet se rovněž nad kompozicí, hrou se světlem, úhlem pohledu, učit se dívat kolem sebe vnímavě, zachycovat celek či detail…
A nápady měli opravdu zajímavé a většina z nich byla velice kreativní. Materiál k tvorbě jsme si „nasbírali“ v nejbližším okolí školy, k pochopení a nácviku zlatého řezu či k různorodému uměleckému pojetí fotografie někteří rádi využili i jiné téma, které je jim blízké.
A příště se pokusíme vytvořit fotopříběh s vlastním námětem…
Příspěvek zaslala Mgr. Kateřina Javůrková